Az iskola jelene, a nevelő-oktató munka sajátosságai
Alaptevékenységünk az Alapító Okirat szerint:
- a 8 osztályos általános iskolai nevelés-oktatás,
- iskolaotthonos ellátás,
- sajátos nevelési igényű tanulók oktatása,
- hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása,
- cigány etnikumhoz tartozó tanulók nevelése, oktatása.
- alapfokú művészeti oktatás.
Nevelő-oktató munkánkat a 2004-ben elfogadott, azóta többször módosított Pedagógiai Programunk szerint végezzük, a tanítás helyi tantervek alapján történik.
Pedagógiai hitvallásunk: a gyermekközpontúság a személyiségfejlesztés, és olyan iskola működtetése, ahol a gyermek, szülő és pedagógus egyaránt jól érzi magát.
Minőségbiztosítási jelszavunk: „Ami jó, lehet még jobb is.”
Célunk, hogy minden tanítványunk képességeihez mérten a legmagasabb szinten teljesítsen. Ehhez lehetőséget biztosítunk a tehetséggondozással és a lassabban haladó tanulók felzárkóztatásával.
Arra törekszünk, hogy tanulóink viselkedéskultúráját, neveltségi szintjét minél magasabbra emeljük.
Az alapozó szakaszban (1-4 osztály) nagyfelmenő rendszerben felső tagozaton szaktanárok vezetésével, szaktantermekben történik a nevelés-oktatás.
Alsó tagozaton iskolaotthonos osztályokban is biztosítjuk a tanulók tantárgyi felkészítését, a napi háromszori étkezést, a szabadidő szervezett, kulturált eltöltését. A többi osztályban a délelőtti tanulást napközis, felső tagozaton tanulószobás foglalkozási lehetőség egészíti ki. Tanulóink tehetséggondozásának színterei a fakultációs foglalkozások és különféle szakkörök.
Választható órakeretben részt vehetnek kommunikációs, egészségnevelési órákon, emelt óraszámban, csoportbontásban tanulhatják az idegen nyelvet (angol, német) és a matematikát.
Művészeti iskolánkban képzőművészeti, társastánc tagozatok működnek. Tanulóink ebben a formában is sikerélményhez juthatnak, amely tapasztalataink szerint segíti a tanulmányi fejlődésüket is.
A tehetséggondozás mellett nagy figyelmet fordítunk a magatartás és részképesség problémákkal küzdő tanulók felzárkóztatására. Fejlesztő pedagógusok irányításával, kis csoportokban biztosítjuk a képességek fejlesztését.
Évek óta jó helyezéseket értek el gyermekeink a különböző pályázatokon, tantárgyi versenyeken, amelyet anyagilag „A Tehetséges Gyermekeinkért” Alapítványunk is támogat.
Kapcsolatot tartunk fenn egy lengyelországi művészeti középiskolával, ahonnan már több alkalommal fogadtunk cserediákokat. A kapcsolattartás a tanult idegen nyelveken történik, amely kiváló lehetőséget jelent a nyelvgyakorlásra.
Azokat a tanulókat, akik tanulmányaik során kimagasló eredményeket értek el a tanév végén díjazásban részesítjük. Legmagasabb kitüntetésünk a 8. osztály végén elnyerhető „Vágó Pál Díj”, és a 4. évfolyam végén „Az évfolyam kiváló tanulója” díj.
Magánszemélyek által létrehozott díjakat kapnak az idegen nyelv, a reál és a humán tárgyak tanulása során kimagaslóan teljesítő tanulók. Külön díjazásban részesülnek a művészeti iskola tehetséges tanulói.
Pedagógiai hitvallásunk: iskolánk hosszú múltja alatt többször változtak az iskola épületei, de nem változott a bennük munkálkodó pedagógusok fő célja: gyermekeinkből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket szeretnének nevelni, emberséget és tudást adni, a felcseperedő ifjúságnak.
|